Thursday 3 May 2012

-MENCARI CINTA ALLAH-

Nabi saw bersabda;

"apabila ALLAH mncintai seorang hamba maka Allah akn memanggil jibril sambil berfirman.sesungguhnya Allah swt mncintai si fulan,oleh yg demikian cintailah dia.Kemudian jibril mncintai org itu dan brkata pda penghuni langit.Sesungguhnya Allah mncintai si fulan itu oleh itu cintailah dia.penghuni langit pon akhirnya mncintai orang itu.setelah itu kecintaannya diteruskn oleh penghuni bumi"...


Alangkah indahnya memiliki cinta Allah,jibril turut mngasihi,dilangit turut mnyayangi lantas didunia sama mncintai...

Benarlah cinta manusia tdk setanding cinta Allah,berdiri tidak sama megah,diukur jauh ke belakang,disukat kecil ketinggalan.

Memiliki cinta manusia blm tentu di langit turut mncintai,dibumi sama terpatri...yg pasti memiliki cinta manusia dibenci oleh yg jga mngasihinya,dicaci oleh insan yg juga tertawan pdanya,dikhianati oleh org yg juga mndamba cintanya..

Persaingan pasti ada,kdngkala ada yg snggup bina kebahagiaan dari kehancuran insan lain.

Memiliki cinta manusia blm tentu mngundang bahagia,ada ktika brdpan dng sengsara,bila kasih hadir brdasarkan rupa,bila cinta krn harta,bila syang tanpa rela.

Namun bg manusia kita terus mncari cinta walau dikhabarkn bertapa derita walau kita sedarvia tdk setanding cinta yg Esa...@-@

Wallahualam...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment